16 Jun
16Jun

אתונה, בירת יוון, עיר במרכז המטרופולין רחב הידיים שנקרא אטיקי.

יש כל כך הרבה דברים מעניין לראות בה, הכנו לכם רשימה של הדברים הכי חשובים במרכז העיר!

האקרופוליס - הקצה הגבוה של העיר, אקרו ביוונית זה הקצה, החלק הכי גבוה, ראש ההר,  פוליס - עיר,  את האקרופוליס רואים מכל פינה בעיר, לכן לא בונים באתונה בניינים רבי קומות, אם טרם ביקרתם, חובה לבקר, קונים כרטיסים בקופה, אפשר כרטיס המשלב גם את מוזיאון האקרופוליס המרשים הנמצא מול אחת משני הכניסות שיש לאתר, מהרגע שנכנסתם לאתר האקרופוליס ועד היציאה לוקח כשעה וחצי לכל היותר, שם תוכלו לראות את הפרתנון, המקדש שנבנה לכבוד האלה אתינה, תיאתרון דיוניסוס, ועוד מספר בניינים מרשימים ששרדו אלפי שנים כדי לספר את סיפורם (חלקם שוחזרו) תצפו בנוף מדהים על כל אזור אתונה מההרים ועד לים, נא להצטייד בבקבוק מים טרם היציאה לשם, מחירי המים בתוך האתר מרקיעים לשחקים, וחשוב לדעת שאין שם טיפת צל, בימי הקיץ החמים מאוד מומלץ לעלות לשם בשעות הבוקר או אחר הצהריים.


בית הפרלמנט - נמצא בכיכר סינטגמה, כל שעה עגולה יש טקס משעשע של חילופי המשמר של משמר הכבוד היווני, עם ביגוד מיוחד ופומפונים בנעליים, החיילים מצדיעים מול אנדרטת החייל האלמוני, לזכר כל החיילים שנספו במלחמות יוון משחר ההסטוריה ועד היום, בנוסף, כל חצי שעה יש טקס קטן של חילוץ עצמות לפי שפספס את הטקס שמתקיים כל שעה, נא להגיע לפחות 5 דקות לפני הזמן, לפעמים הם מקדימים.


שוק הפשפשים של מונאסטיראקי

סמטאות מלאות במבחר פריטים, מעודפים של ציוד צבאי, בחנויות ספורט, מזכרות, תכשיטי כסף, חנות CBD, מבחר של בגדים ותיקים ואפילו ריהוט לבית, פתוח כל ימות השבוע!!!


שכונת אנפיוטיקה

שכונה קטנה על צלע האקרופוליס שבנויה ממש כמו אי יווני, בתים לבנים, חלונות כחולים ופרחים בכל פינה, נמצאת מעל הרחוב המפורסם בפלאקה עם המדרגות הלבנות.


שכונת הפלאקה

ממוקמת בין רחוב ארמו לאקרופוליס מלאה סמטאות לבנות וחנויות מזכרות מרהיבות, ישנה בפלאקה סמטאה מפורסמת עם מדרגות לבנות ובהם תמצאו מגוון של מסעדות ובתי קפה עם מוזיקה חיה בשעות הערב.


שכונת גאזי - רחוב ארמו הוא רחוב ארוך המתחיל בכיכר סינטגמה ומסתיים בשכונת גאזי, השכונה נמצאת כ-13 דקות הליכה מכיכר מונסטיראקי.

את השכונה תזהו כבר לפי הארובות הגבוהות שתראו בסוף הרחוב - הן היו בעבר חלק ממפעל לייצור גז, הרבה מקירות השכונה מעוטרים ביצירות אומנות רחוב גרנדיוזיות, ובתוך השכונה תוכלו למצוא סביב כיכר קרמיקוס הגדולה מגוון מועדונים, בתי קפה, ברים ומסעדות מעולות!

בתמונה למטה - ארוחת ערב בשמיים - ארוחת שף המוגשת כשאתם תלויים ממנוף גבוה עם רתמות בטיחות קשורים לכסא כמובן, בימי הקיץ, בשעות הערב, מספר מקומות מוגבל - חובה להזמין מקום מראש - לאמיצים בלבד!


בתמונה למטה - גאזי בשעות הערב.


בתמונה למטה - מועדון הלוהן - המועדון המוכר של השחקנית המפורסמת לינדזי לוהן, בשכונת גאזי.



ואם תרצו להכיר את אתונה בצורה אותנטית, סמטאות מיוחדות, שווקים, אוכל מקומי עם שלל סיפורים מרתקים על העם היווני - מוזמנים לקרוא על הסיור שלנו בקטלוג הווצאפ - כל הפרטים על הסיור האותנטי!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.