15 Apr
15Apr

קולונקי כיום היא השכונה היוקרתית ביותר בעיר, אך בעבר, רבים מתושביה בחרו להתיישב למרגלות גבעת ליקבטוס דווקא כי היא הזכירה להם את הכפר ההררי שלהם ואדמות השכונה היו בעבר אדמות מרעה.

הזוהר של קולונקי מעט דעך בשנים האחרונות, אבל היא עדיין המקום שאליו יוצאים האתונאים בעלי הממון על מנת לרכוש מותגים כמו דיור, מקסמרה ולואי ויטון ולשתות קפה עם חבריהם.

בתי הקפה בחלקה התחתון ולאורך רחוב קפסאלי פחות מעידים העושר של השכונה, אבל שכונת קולונקי תמיד באופנה– כמו כיכר המדינה אצלנו, והאופנה מתחדשת ללא הפסקה.
הקמעונאים שמכרו את מרכולתם ברחובות העליונים בשנות ה-90 עברו לשכונות האחרות, ואת מקומם תפסו מעצבי על מקומיים.

בירת תרבות הקפה

עבור התושבים המקומיים, קולונקי היא פשוט השכונה שלהם, אבל עבור שאר האתונאים, קולונקי היא בירת העיר, תרבות בתי הקפה ואזור הקניות של המותגים, מה שנקרא - סמל סטטוס.

כשאתה פוגש חבר בעיר ואתם רוצים לעשות סיבוב דאווין יחד אתה תשאל אותו ביוונית "פאמה פלטיה?" או "שנלך לכיכר?" - באופן ספציפי מאוד הכוונה תמיד תהיה לכיכר של קולונקי, אבל ברובע הזה כתושב השכונה אתה חייב לראות ולהיראות, לאן אתה הולך לשתות קפה חשוב בדיוק כמו שחשוב עם מי הלכת לשם.

הקהל האופנתי מאכלס את בתי הקפה הרחוקים יותר מהכיכר - על רחוב קאפסאלי. פוליטיקאים מוכרים שותים אספרסו כפול בצד העליון כל הכיכר - ליד טסקאלוף. רוצה לקבוע פגישה עסקית? סביר יותר שתשב בשדרה שבין הרחובות קאנארי לקוומבארי. באשר לסופרים ולאנשי הרוח של העיר - מקומות הבילוי שלהם רחוקים מהכיכר עצמה והם יעדיפו להתיישב בבתי הקפה שלאורך רחוב סקופה, ליד כנסיית אגיוס דיוניסיוס.


מה עושים בקולונאקי אחרי הקפה?


גבעת ליקוויטוס

גבעת ליקאוויטוס מתנשאת לגובה של כמעט 300 מטרים מעל אתונה.

אם התחלתם את ביקורכם באתונה בגבעת הליקוויטוס, זה מאוד יעזור לכם להתמצא בעיר, שכן הפסגה מציעה נוף פנורמי של אתונה, שביום בהיר נמתחת מההרים ועד לאי אגינה. 

אגיוס גאורגיוס, הכנסייה הלבנה שנבנתה בימי הביניים שממוקמת בראש הגבעה, הייתה במקור מקלט לנזירים. הנסיעה הקצרה ברכבל היא הדרך המהירה ביותר למעלה, אך תוכלו לרדת למטה בשביל רגלי שעובר דרך הפארק דרך התצפיות השונות על העיר, תתכננו עצירה באגיה איסידורי - הכנסייה השנייה שנמצאת על הגבעה, שמסתירה את הכניסה למנהרה שבה השתמשו לוחמים יוונים כדי להימלט מהעיר במהלך מרד העצמאות.


כיכר דקסאמני 

דקסאמני ביוונית פירושו מאגר ועל זה בדיוק בנויה הכיכר הזו, על מאגר מים,  אדריאנוס בנה את מערכת אספקת המים הראשונה, שהוזנה על ידי אמת מים ברוחב מטר מתחת לגבעת ליקוויטוס.

באמצע שנות ה-1800 שוקם המאגר ובתקופת בין המלחמות הוסב לזמן קצר לבריכת שחייה לילדים, אך כיום הוא משמש רק פעם בשנה - לטקס דתי. הרחבה המוצלת השלווה של המאגר היא סמל התרבות של קולונקי – היא היוותה מפלט לדמויות האינטלקטואליות של העיר החל משנות ה-30 של המאה ה-20 ועד היום, סופרים כמו קזאנצאקיס, סיקליאנוס, פאפאדיאמאנטיס וורנאליס נהגו להתרועע שם יחדיו וללגום אוזו, והאוזרי שבו הם נפגשו שרד גלגולים שונים. גם היום תוכלו ליהנות מאוזו ומזטים באותו המקום, ואם יתמזל מזלכם גם באותו השולחן בו הם ישבו.


מוזיאון הטכנולוגיה העתיקה של יוון

אחד המוזיאונים הכי שווים ביקור בעיר!!!

מאז ימי קדם, היוונים תרמו תרומה עצומה לתחומי הפילוסופיה, האמנות, הדמוקרטיה והמדע, מוזיאון הטכנולוגיה העתיקה של יוון מציג מודלים משוחזרים של המצאות טכנולוגיות עתיקות מתקופת יוון הקדומה, טכנולוגיה זו מהווה את הבסיס לטכנולוגיה של ימינו, תוכלו להכיר מגוון מכונות שהומצאו לפני יותר מ 4000 שנה בעלות גלגלי שיניים, מנגנוני הרמה, בקרים הידראולים, שסתומים וכו.

"ההייטק" היווני הקדום מהווה את הבסיס לטכנולוגיה המודרנית הכוללת של היום כמו מחשבים, רובוטים, מנועים וכו, במוזיאון היחודי ניתן לחזות במודלים משוחזרים של המצאות עתיקות הניתנות לתפעול, דוגמה לכך היא מכונת החישוב הראשונה בהסטוריה "אנטיקיתירה" או כמו שהם קוראים לו הלפטופ הראשון בהסטוריה, מתקיימות במקום המחשות והדגמות חיות של ההמצאות המשוחזרות כמו למשל אופן פעולתו של השעון המעורר הראשון, כיצד העלו את האבנים הגדולות לראש האקרופוליס בקלות, מתי נפתחו דלתו המקדש ומי פתח אותן, ועד הדגמות בלייב שתוכלו לנסות בעצמכם.


ספריית גנאדיוס

איש העסקים שהפך לדיפלומט ג'ון גנאדיוס ירש מאביו שתי תשוקות: אהבה לספרים ואהבה ליוון, אלה התמזגו יחד באוסף של כ-26,000 ספרים שהוא תרם בזמנו לבית הספר האמריקאי.

הגנים של הספרייה מרשימים לא פחות מאוסף הספרים. בכניסה, תבחינו בעמודים המפוארים ובתקרה המשובצת, בתוך הבית, יש הרבה מה לראות, גם כשהספרייה לא מארחת תערוכה, חדר הקריאה כשלעצמו מעורר יראת כבוד והצבעים בהם הבית צבוע הם רק בונוס.


מבט קצר על השכונה: 



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.