22 Apr
22Apr

במאמר זה, נסקור כיצד שוכרים רכב באתונה, עם אלו מסמכים ותעודות צריכים להגיע לפני כן, מה יש לבדוק ברכב עצמו, למה לא חייבים לשלם מראש, ועוד.

דיי חשוב ליצור קשר עם אחת מחברות ההשכרה טרם מועד הגעתכם, ניתן לעשות זאת גם מראש דרך המייל, תציינו את התאריכים, אם תרצו רכב אוטומט, כמה מקומות ואם אתם צריכים כיסא תינוק, כיסא ילדים, שרשראות שלג (בחורף זה פריט חובה לפי החוק היווני החדש שנכנס לתוקף בחורף 2023).

במידה ולא שכרתם רכב מראש זה עדיין יכול להיות אפשרי, יתכן ולכמה מהחברות יש רכב עבורכם מהיום להיום, או מהיום למחר.

הרכבים לא יחוייבו במועד ההשכרה אלא רק לאחר החזרת הרכב, אלא אם שכרתם מראש דרך אחת החברות בחיוב מראש.

את הרכב תוכלו לשכור באחת מחברות ההשכרה הרבות הנמצאות במרחק הליכה משער אדריאנוס באתונה, כמו SIXT, COSMOS, Enterprise, ESCAPE , או כל חברה אחרת מעשרות החברות שפזורות לאורך הרחוב.

חברה מקומית שאנחנו בד"כ שוכרות בה רכבים למשפחות היא זאת BAZZAR CAR RENTAL אך תוכלו לגשת לכל אחת מהחברות שנמצאות על ידה ולקבל הצעות מחיר מגוונות, לא לשכוח להיות ישראלים ולצלם ולציין יחד עם הנציג את כל השריטות או המכות הקטנות שיש על הרכב בזמן שמביאים לכם אותו על מנת שלא תקבלו חיוב מפתיע, וגם את מד הדלק.

את הרכב לפעמים מקבלים ללא מיכל מלא, זה מקובל בהחלט, ואתם יכולים להחזיר את הרכב עם אותה כמות הדלק שקיבלתם.

אנא הגיעו לחברת ההשכרה עם רישיון בינלאומי וכרטיס אשראי.

רישיון בינלאומי

ניתן להוציא את הרישיון הבינלאומי בישראל בלבד, חברות השכרה שונות ביוון יכולות לדרוש את הרישיון הבינלאומי למרות שמשרד התחבורה הישראלי מאשר רשמית כי רישיון הנהיגה הישראלי תקף ביוון. 

רשימת תחנות בישראל המנפיקות רישיון בינלאומי ניתן למצוא כאן!

כרטיס אשראי ופיקדון

חברות ההשכרה יגבו מכם סכום מסויים של כמה מאות יורו כפיקדון, הכסף יוחזר לכרטיס האשראי לאחר שתחזירו את הרכב, עם סיום ההשכרה. אנא וודאו שיש בחשבונכם לפחות כ- 2000 שקלים פנויים במסגרת.

עליתם על הכביש פתחתם גוגל מפות, רשמתם את היעד ויאללה צאו לדרך!

למה גוגל מפות?

 הוויז מעולה בישראל אך פחות מעודכן ביוון בניגוד לגוגל מפות הוא לא יראה התראות, שינויים בכבישים, מחלפים חדשים ועוד הפתעות בניגוד לגוגל מאפ.

לפני היציאה תסמנו בהגדרות שאתם מתכוונים לנסוע על כבישי האגרה ואל תחפשו דרכים חלופיות, הן מאוד איטיות, חלקן לא סלולות והרבה פחות נוחות, ארוכות ומייגעות.

כבישי האגרה הראשיים ביוון הם מעולים ברמה בינלאומית (הם בבעלות גרמניה - הם חייבים להיות מעולים) ישירים ומהירים מאוד (עד 130 קמ"ש).

האגרות בכל נקודה נעות בין 1.80€-4.20€ בממוצע, ניתן לראות את רשימת המחירים כמה מאות מטרים לפני ההגעה לעמדת התשלום הקלה והנוחה, בשלט הנראה כמו בתמונה ועל ידו יופיע המחיר, אתם בד"כ תשלמו לפי מספר 2 בתמונה.

המחיר מופיע שוב פעם גם בעמדת התשלום עצמה.

איך יודעים לאלו מהכניסות להיכנס?

הכניסה המוארת עם ה-V הירוק  - מסמנת שיש הציג בעמדת התשלום.


החניה באתונה

במרכז אתונה מותר לחנות רק בחניונים, אני מצרפת לכם מפה של חניונים ומחירי החניונים השונים כאן!


נסיעה טובה!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.