15 Jan
15Jan


יום טיול למרכז התרבות הלאומי!

'סטברוס ניארחוס' הוא מרכז התרבות הלאומי, בית האופרה והספרייה הלאומית החדשה, אחד המבנים הכי מרשימים שנבנו בשנים האחרונות באירופה, שנתרם ע"י משפחתו של הנדבן היווני הידוע - סטאברוס ניארחוס וגם נקרא על שמו.

בפארק יש מזרקות מזמרות כל חצי שעה מתשע בבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, המזרקות אינן פועלות בימים בהם יש רוחות חזקות. 


המבנה מתוכנן בצורה שלא ראיתם מעולם! הגג שלו יורד בצורה אלכסונית עד לרחוב הקרוב, הארכיטקט הנודע פיאנו רצה להרים את האדמה עד שיראו ממנה את הים, וכך הוא חשב על הצורה המיוחדת!


כל המבנה נגיש 100% לעגלות נכים, עגלות תינוקות וכו.


בתוך המבנה יש מעלית שקופה שלוקחת אתכם לקומה האחרונה של הבניין, שם תמצאו משקפות טלסקופיות ענקיות ב-3 מפינות הבניין לשימושכם החופשי אשר ניתן לצפות איתם על כל אתונה, פיראוס, על המפרץ, האי אגינה, ובקיצור רואים מאופק לאופק!!!!


בתוך המבנה מתחלפות מידי שבועיים התערוכות, ניתן לשאול את השומרים לגביהן, 

המבנה הימני הוא הספרייה הלאומית והשמאלי הוא בית האופרה החדש!


אחרי שתעלו לגג, תוכלו לרדת משם בדרך שונה לגמרי.

אתם תרדו דרך הגנים המתוכננים היטב שנשתלו על כל רחבת הגג, בתוכם תמצאו צמחי תבלין, פינות חמד, מדשאות, פארק עם ריבועי ברזל, כשדורכים על מרצפות הברזל, מצלצלים הפעמונים שתלויים מהם מתחת לרגליכם, גשר שזז מצד לצד, נדנדות, בתי קפה, מספר מקומות המכינים סנדוויצ'ים, וופלים וקרפים, ועוד הפתעות...



אחרי שתסיימו לגלות את כל הפארק היפיפה הזה, תוכלו לעבור לצד השני של האגם המלאכותי עם המזרקות - מעל הגשר לכיוון הים, כשתגיעו לים תפנו שמאלה ותמשיכו ללכת על המדרכה בסמוך לכביש כשהים נמצא לימינכם כ- 10 דקות הליכה ועד שתגיעו למרינה בשם פליסבוס - FLISVOS.

בתמונה מטה - הכניסה למרינה.


במרינה תוכלו להתפנק לכם בארוחת צהריים/ערב באחת מהמסעדות הפזורות ברחבי הטיילת, לצפות ביאכטות מפוארות, או בשקיעה המדהימה.

לילדים - יש שם 2 מתחמי ג'ימבורי גדולים.


בסוף הטיילת יש שער קטן ואם עוברים אותו מגלים שהטיילת רק התחילה, כי אתם תמצאו את עצמכם עכשיו בפארק ענקי ותכף יתגלו לכם חופי הים המדהימים של העיר!!!


דרכי הגעה מומלצות: אוטובוס התיירים (לא משנה הצבע), מונית (להזמין באפליקציית FREE NOW או UBER ותמיד לוודא שמפעילים לכם מונה), הטראם (החשמלית שיוצאת מסינטגמה)

רכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים, עי האקרופוליס, בית הפרלמנט או כיכר מונאסטיראקי.

רכישת כרטיס לטראם בתוך תחנת המטרו כרטיס בשם ATHENS AREA התקף ל 90 דקות מרגע שהעברתם אותו בתוך הטראם, הכרטיס תקף גם לאוטובוסים ולמטרו.

על הטראם עולים, ובתחנה האחרונה או הולכים ברגל ימינה ומתחילים את המסלול מהסוף, או עולים על הטראם שלוקח ימינה לכיוון פיראוס עד לסטאברוס ניארחוס, אתם לא תפספסו אותו.


מה יש בין סטברוס ניארחוב למרינה פליסבוס???

חנות ענקית של ג'מבו (מקס סטוק של יוון), מסעדה איטלקית מעולה Napolitivo, פריידיי - TGI Fridays (רשת אמריקאית, המבוגרים וכו) מוזיאון חיל האוויר, דייגים בכל פינה על הים, מזרקות נוספות לילדים בתוך הפארק שאפשר לרוץ ולהרטב בהם בימים חמים (תביאו מגבת) הרבה שקט, שלווה, רוגע ונופים.


שיהיה לכם טיול מקסים!!!!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.