28 Mar
28Mar


נאפפליו - Nafplio - נא להגות את שמה בצורה הנכונה.

עיר במחוז פלופונס ביוון, היא עיר נצחית בעלת היסטוריה עשירה. 

זוהי עיר שהייתה מיושבת עוד מימי קדם, והאדריכלות שלה משקפת את התרבויות הרבות שהשפיעו עליה לאורך מאות שנים. (תמונות בהמשך הכתבה).

במאמר זה, נסקור מקרוב את Nafplio, ונחקור את ההיסטוריה, התרבות והאטרקציות שלה, כיצד מגיעים אליה ומה יש לראות גם בדרך.


אגב אם בא לכם טיול מאורגן עם מדריך דובר עברית באוטובוס ממוזג - יש 3 פעמים בשבוע אוטובוס שיוצא, יש הנחות לילדים - קיצר שלחו לנו הודעה לקישור הזה - טיול מאורגן מאתונה לנאפפליו!


את הרכב נוכל לשכור באחת מחברות ההשכרה הרבות הנמצאות במרחק הליכה משער אדריאנוס באתונה, חברה מקומית שאנחנו בד"כ שוכרות בה רכבים למשפחות היא זאת BAZZAR CAR RENTAL אך תוכלו לגשת לכל אחת מהחברות שנמצאות על ידה ולקבל הצעות מחיר מגוונות, אבל הכי נוח זה לשכור רכב כבר מהארץ, דרך אוטו-שי גם מטפלים בפנייתכם בעברית, וגם יש לגולשי האתר "הסודות של אתונה", הנחות משמעותיות בהזמנת רכב דרך הקישור הזה - להלן הקישור לאתר! (נסו להזמין בלי הקישור ותראו את ההבדל)

לא לשכוח להיות ישראלים ולצלם את כל השריטות שיש על הרכב בזמן שמביאים לכם אותו על מנת שלא תקבלו חיוב מפתיע.

את הרכב לפעמים מקבלים ללא מיכל מלא, זה מקובל בהחלט, ואתם יכולים להחזיר את הרכב עם אותה כמות הדלק שקיבלתם.

ניתן להוציא את הרישיון הבינלאומי בישראל בלבד, חברות השכרה שונות ביוון יכולות לדרוש את הרישיון הבינלאומי למרות שמשרד התחבורה הישראלי מאשר רשמית כי רישיון הנהיגה הישראלי תקף ביוון. 

רשימת תחנות בישראל המנפיקות רישיון בינלאומי ניתן למצוא כאן!

עליתם על הכביש פתחתם גוגל מפות, רשמתם נאפפליו ויאללה צאו לדרך!

רק לפני כן תסמנו בהגדרות שאתם מתכוונים לנסוע על כבישי האגרה ואל תחפשו דרכים חלופיות, הן מאוד איטיות, חלקן לא סלולות והרבה פחות נוחות.

כבישי האגרה הראשיים ביוון הם מעולים ברמה בינלאומית (הם בבעלות גרמניה - הם חייבים להיות מעולים) ישירים ומהירים מאוד (עד 130 קמ"ש).

האגרות בכל נקודה נעות בין 1.80€-4.20€ בממוצע, ניתן לראות את רשימת המחירים כמה מאות מטרים לפני ההגעה לעמדת התשלום הקלה והנוחה, בשלט הנראה כמו בתמונה ועל ידו יופיע המחיר, אתם בד"כ תשלמו לפי מספר 2 בתמונה.

המחיר מופיע שוב פעם גם במסוף עצמו.

איך יודעים לאיזו מהכניסות להיכנס?

הכניסה המוארת עם ה-V הירוק שמסמנת שיש מישהו במסוף.


עצירה ראשונה בדרך לנאפפליו היא תעלת קורניתוס!!!!

תעלת קורינתוס היא נתיב מים מעשה ידי אדם המחבר בין מפרץ קורינתוס למפרץ הסרוני, הוא פלא של הנדסה ועדות לכושר ההמצאה האנושי. זהו מקום שבו היסטוריה עתיקה פוגשת טכנולוגיה מודרנית, ושבו נרתמת כוחו של הטבע לטובת המסחר והמסחר. 

ההיסטוריה של תעלת קורינתוס מתחילה בימי קדם. הרעיון של תעלה שתחבר את הים האגאי עם הים האדריאטי הוצע לראשונה על ידי העריץ פריאנדר במאה ה-7 לפני הספירה. הפרויקט, לעומת זאת, מעולם לא יצא לפועל עקב הקשיים העצומים של חפירת תעלה דרך השטח הסלעי של האיסתמוס של קורינתוס.

רק במאה ה-19 התחדש הרעיון של התעלה. 

ב-1830 הציע מהנדס צרפתי בשם פרנסואה נגר תוכנית לבניית תעלה שתחבר את מפרץ קורינתוס עם המפרץ הסרוני. הפרויקט, לעומת זאת, התעכב בשל קשיים כלכליים וחוסר יציבות פוליטית.

בניית התעלה החלה לבסוף ב-1881, בניצוחו של מהנדס יווני בשם יואניס קפודיסטריאס. הפרויקט מומן על ידי ממשלת יוון וצרפת כאחד, והעסיק אלפי עובדים מרחבי אירופה. תהליך הבנייה היה קשה, שכן העובדים נאלצו לחפור בסלע מוצק ולהתמודד עם מפולות תכופות.

למרות קשיים אלה, התעלה הושלמה ב-1893, והוכתרה כניצחון הנדסי. אורכה של התעלה 6.4 קילומטרים, רוחבה 24 מטרים ועומקה 8 מטרים, והיא מרופדת בקירות בטון המגינים עליה מפני מפולות. ניתן להשיט בו ספינות עד 11,000 טון, והיא מהווה חוליה חיונית בנתיבי השיט המחברים את הים האגאי עם הים האדריאטי.

אי אפשר להפריז בחשיבותה של תעלת קורינתוס. היא צמצמה מאוד את זמן הנסיעה בין הים האגאי לים האדריאטי, ואפשרה לספינות להימנע מהמים המסוכנים והבוגדניים סביב הפלופונס. כמו כן, הייתה לה השפעה משמעותית על כלכלת יוון, שכן היא הקלה על הובלת סחורות בין שני הימים.

לסיכום, תעלת קורינתוס היא עדות לכושר ההמצאה האנושי ופלא הנדסי. 

התעלה מהווה חוליה חיונית בנתיבי השיט המחברים את הים האגאי עם הים האדריאטי, והייתה לה השפעה משמעותית על כלכלת יוון. זהו מקום מעורר יראה המשמש כתזכורת לכוחה של הנחישות וההתמדה האנושית.

לקישור לנקודת העצירה נא ללחוץ כאן.

עובדת בונוס - יש מקום עצירה לקפה ומאפה בסמוך לתעלה. 

ואם בא לכם, יש ממש ע"י התעלה פארק מים מעולה לבלות בו יום שלם במחיר סביר, הכל תמיד נקי שם, ויש שם דוכן אוכל, דוכן קפה, אלכוהול וחטיפים במחירים רגילים ולא כמו בפארקי המים בישראל שצריך למכור כליה - קישור למיקום Splash Waterpark.

עובדת בונוס 2 - לאמיצים בלבד - ישנה חברה המפעילה מהגשר באותה נקודת קפיצות באנג'י!


אחרי הקפה אנחנו ממשיכים לנאפפליו!!

(וידאו מצורף למטה!!!)

נאפפליו היא עיר משופעת בהיסטוריה.

 היא הייתה הבירה הראשונה של יוון לאחר שהמדינה קיבלה את עצמאותה מהאימפריה העות'מאנית במאה ה-19. העיר העתיקה בנאפפליו היא מבוך של סמטאות ורחובות צרים שלאורכם שוכנים מבנים ניאו-קלאסיים, מבצרים ונציאניים ומסגדים עות'מאניים. 

מבצר פלמידי, מבצר ענק המשקיף על העיר, הוא עדות לחשיבותה האסטרטגית של העיר בתקופות העות'מאנית והוונציאנית.

הארכיטקטורה של העיר משקפת את התרבויות הרבות שהשפיעו עליה לאורך מאות השנים.
מחד הוונציאנים, ששלטו בעיר מהמאה ה-15 עד המאה ה-18, הטביעו את חותמם על העיר עם מבצריהם ובנייניהם. 

ומאידך העות'מאנים, ששלטו בעיר מהמאה ה-16 עד המאה ה-19, הותירו את חותמם במסגדיהם ובמבני הציבור שלהם. 

המבנים הניאו-קלאסיים המרשימים העומדים לאורך רחובות העיר הם עדות לשגשוגה של העיר במהלך המאה ה-19.

בעיר נמצאים מספר מוזיאונים, ביניהם המוזיאון הארכיאולוגי, בו נמצאים חפצים מהעיר העתיקה מיקנה, ומוזיאון הפולקלור, המציג את התלבושות והמלאכות המסורתיות של העיר. העיר היא גם ביתם של מספר פסטיבלים ואירועים במהלך השנה, כולל פסטיבל המוזיקה של נאפפליו, המציג קונצרטים של מוזיקה קלאסית, ופסטיבל הסרטים הבינלאומי של נאפפליו, המציג סרטים מרחבי העולם.

אחת האטרקציות הפופולריות בעיר היא מבצר בורצי, מבצר קטן הממוקם על אי פיצפון באמצע המפרץ. המבצר נבנה על ידי הוונציאנים במאה ה-15 ושימש כבית סוהר בתקופה העות'מאנית, וכיום, זוהי נקודה פופולרית עבור תיירים, שיכולים לשוט בסירה אל המבצר ולחקור את חומותיו ומגדליו.

אטרקציה פופולרית נוספת היא מבצר Akronafplia הנקרא גם מבצר פלמידי, מבצר ענק המשקיף על כל העיר מלמעלה. 

המבצר נבנה על ידי הוונציאנים במאה ה-15 ושימש כבית סוהר בתקופה העות'מאנית. כיום, זהו מקום פופולרי לתיירים, שיכולים לחקור את חומותיו ומגדליה וליהנות מנופים מדהימים של העיר והים.

וידאו שצילמתי לכם מהמבצר:

והנוף המטורף מצידו השני של המבצר - כולל האי הפצפון שרשמתי עליו מקודם:

לסיכום, נאפפליו היא עיר יפיפייה בעלת היסטוריה עשירה, תוכלו לחקור את ההסטוריה, לבקר בחוף הים, לשוטט בסמטאות, ולטייל בטיילת פלמידי המדהימה שמקיפה את כל המפרץ, מהחוף ועד לעיר:

לשחות במי הטורקיז של חוף פלמידי:

בדרך חזור תוכלו לעצור באחד מהייקבים בעיירה נמאה, יוציאו לכם פלטות של גבינות ויינות משובחים ויספרו לכם על תהליך ייצור היין.

להלן מספר ייקבים מומלצים, תוכלו ללחוץ עליהם לקבלת מיקום מדויק:




תוכלו גם לאכול באחת המסעדות האיכותיות ביותר בנמאה, המלצה שלי להזמין סטייק עגל חלב עם ריזוטו, ולילדים קציצות בקר רכות ומושלמות ברוטב עגבניות מתקתק... קישור למסעדה:

Sofos



נסיעה טובה!!



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.